החזרי מס הכנסה לשכירים

החזר מס הכנסה שכירים

 החזר מס הכנסה שכירים צובר תאוצה בשנים האחרונות. למס הכנסה מוגשות אלפי בקשות להחזרי מס של שכירים מידי שנה , ניתן  אף לבקש החזר מס הכנסה עבור 6 שנות מס אחורה , כך שאותם החזרים יכולים להגיע במצטבר לסכומים של אלפי שקלים . זה בהחלט חסכון נטו  וגם פטור ממס. במידה ולא נבקש החזר מס הכנסהלאחר 6 שנות התיישנות הכסף הולך לאיבוד ולא נוכל לבקש החזר מס הכנסה לאותם שנות מס ולכן על השכירים לפעול מידי שנה לבדוק האם מגיע להם החזר ממס הכנסה. 

שכיר משלם מס הכנסה על הכנסתו ממשכורת מידי חודש. על המעסיק חלה חובה לנכות מס במקור מידי חודש ממשכורתו של השכיר בהתאם למדרגות המס השולי ולהעביר את המס ניכוי למס הכנסה. בתום השנה מוסר המעסיק לשכיר ריכוז שנתי של המשכורת ששולמה והניכויים כולל מס הכנסה  שנוכו מהמשכורת. הריכוז השנתי נקרא טופס 106 במס הכנסה. אבל  קודם כל חשוב מאוד לקבל כל שנה טופס 106 מהמעסיק וגם אם עזבנו את מקום העבודה במהלך השנה יש לפנות בתום השנה למעסיק הקודם ולדרוש לקבל טופס .106. במידה ולא הצלחנו לקבל טופס 106 רואה החשבון שמגיש את הדוח יכול לקבל את נתוני שכר  ממערכת מס הכנסה. 

איך מקבלים החזר מס הכנסה שכירים ?

קודם כל רואה החשבון צריך לחשב את סכום החזר מס הכנסה. יש למסור לרואה החשבון את טופס 106 וכן פרוט כל הכנסות נוספות שהיו לנו באותה שנת מס . במידה ומדובר בזוג נשוי חישוב המס כולל את הכנסות הבעל והאישה ביחד ולכן חשוב לקבל טופס 106 של בת הזוג לצורך חישוב המס. 

יש מקרים בהם רואה החשבון מודיע כי אין לנו החזר ממס הכנסה באותה שנת מס. זה בהחלט אפשרי וקורה בדרך כלל שיש  רציפות חודשית של הכנסות ממשכורת והמס נוכה בהתאם למדרגות המס. אבל בהחלט נוכל לקבל החזר מס הכנסה במקרים בהם אין רציפות של הכנסה חודשית ממשכורת , למשל אנחנו  בין עבודות עזבנו מקום עבודה וחזרנו לעבוד לאחר מספר חודשים או בת זוג שילדה ולא עבדה מספר חודשים. גם מקרים בהם הפקדנו כספים בקרן פנסיה באופן עצמאי או שילמנו בטוח חיים באופן פרטי תשלומים אלו נותנים לנו הטבות מס שאותם ניתן לדרוש ממס הכנסה. 

קבלת החזר מס הכנסה שכירים מבוצעת על ידי הגשת דוח שנתי למס הכנסה. רואה החשבון מסייע בהגשת הדוח וכל פרטי ההכנסות שהיו לנו באותה שנת מס נמסרים למס הכנסה. רואה החשבון מגיש את הדוח למס הכנסה בצורה מקוונת כך שיש תמיד מעקב אחר מועד קבלת ההחזר. בהגשת הדוח אנו מוסרים את פרטי חשבון הבנק להחזר ומשם לאחר בדיקה קצרה של מס הכנסה מתקבל החזר מס הכנסה לחשבון הבנק . ההחזר כולל את קרן המס ששילמנו ביתר וגם ריבית והצמדה. 

אז לסיכומו של דבר

1.עבודה בחלק מהשנה , מעבר בין מעסיקים ויציאה לחופשת לידהמקרים שיכולים לזכות בהחזר. 

2.הפקדות  כספים בקרן פנסיה , תשלום  בטוח חיים באופן עצמאי זכאות לקבלת החזר מס. 

3.במידה ולא נפעל מידי שנה לבדוק האם מגיע לנו החזר –  החזר המס הולך לאיבוד לאחר 6 שנים. 

4.לבקש כל שנה טופס 106 משכורת מהמעסיק עבור שנה קודמת. 

5.לפנות לרואה חשבון לחישוב החזר המס  – מקצועי מומחה מס  מגיש את הדוח מקוון ניתן למעקב.

6. במידה ולא מגיע  לנו החזר באותה שנה- לא להתאכזב ! לבקש בדיקה החזר בשנה הבאה.

7.לאחר הגשת הדוח לבדוק שהכסף מגיע לחשבון הבנק שלנו. 

משרד רואה חשבון קובי פוגל מגיש דוחות מס הכנסה לשכירים . 30 שנות ניסיון בהגשת דוחות למס הכנסה. המשרד מלווה את השכיר החל משלב בדיקת החזר המס , הגשת הדוחות למס הכנסה ומעקב עד לקבל ההחזר בחשבון הבנק. 

כתובתנו: רחוב המלאה 2 אזה"ת פולג נתניה 

טלפון: 09-7725060 

ליצירת קשר
השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
החזרי מס הכנסה לשכירים

עוד בנושא

שרותי ניהול כספים

שרותי ניהול תזרים מזומנים צפוי לעסק הכולל הכנת דוחות תזרימי מזומנים צפויים , בקרת תזרים והתראה על בעיות בתזרימי המזומנים

קרא עוד »

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן